Folk som kallar olika grupper för emo.

Jo, en annan sak jag stör mig lite på (som vanligt, eh?). Det finns en grupp jag kallar för mainstreamfjollor eftersom att det inte finns någon originalitet. Men att folk kallar vem som helst för emo för att de har piercingar, lite för mycket kajal, tatueringar är att gå för långt. Jag gillar inte emos, det gör jag inte, ännu mindre mainstreamfjollor, men man måste kunna se skillnad på olika grupper. Nu ska jag visa vad man kan kalla vad;


Emo är mer den där luggen, samt tighta jeans och tighta tröjor i stort sett:

 



Goth är mer utsmyckning. Mycket smycken, oftast blekt smink. Mörka läppar, ja, ni ser ju bilden. Samt brukar det vara mycket genomskinligt och allmänt..hmm...vad ska man säga, spets-aktigt.




Svartrockare förknippas med blackmetal och man använder s.k "corpsepaint" som man ser på bilden. Kritvitt ansikte oftast med massa svart överallt, oftast i vissa mönster. Går runt med upp-och-nervända kors och ja, precis.




En annan typ av "grupp" folk brukar kalla för emo är punkare. Jag förstår inte hur folk kan relatera det här folket med personen på första bilden.







Det här är väl det mest "populära" inom alternativ kultur, utsmyckning och klädsel. Så vi kör på det.

Jag tycker man SKA kunna se skillnad och inte sätta alla med annorlunda stil i ett fack bara för att de ser annorlunda ut. Att jag kallar mainstreamfjollor för maintreamfjollor (plattan folk, helt enkelt. Med vissa undantag) är ju som sagt för att det inte finns någon originalitet. Och det vet jag för att jag själv var sån när jag var 14-16 (roughly estimated).

- Laura.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0