Gudar.

Jag har inte en gud, jag har flera gudar. Satt precis och lyssnade på musik och en finsk artist som heter Pate Mustajärvi började sjunga. Fick rysningar i hela kroppen och han gav mig idén att skriva något om folk jag avgudar, inte bara på grund av deras musik utan även för hur de är på scen.


Bad Religion:
Ett  punkrock band jag lyssnade på när jag var ca 12-13. Slutade lyssna på dem ett par år, men nu har jag all deras musik på datorn igen.

 

Pate Mustajärvi:
Som sagt, han ger mig rysningar. Hörde honom för första gången i Pahat Pojat (den finska versionen av Bad Boys, men baserad på en verklig händelse).

 

Alexi Laiho:
Han är inte bara het som få utan han är jävligt härlig live. Chaos Ridden Years DVD:n är ju ett exempel. :)

 

Ayabie:
Få japanska band har fått mig att rysa. Det här är ett av dem. Ja, de ser ut som tjejer, men det är det visual kei handlar om.

 

The Beatles:
JAG ÄLSKAR DEM. Enough said!

 

Cannibal Corpse:
Underbara på scen.

 

Dark Funeral:
Också underbara på scen.

 

Finntroll:
Jag är rätt kräsen när det gäller musik. Det här är nog det enda bandet relaterat till folkmetal jag kan lyssna på.

 

Millencolin:
Härliga både live och irl när man träffar dem. Nostalgi. :)

 

Sonata Arctica:
Enda bandet som spelar power metal som jag älskar.


No Fun At All:
Lite synd att de "hjälpte" mig inom mina depressioner när jag var yngre, men de är underbara i vilket fall som helst. Lite deppiga låttexter, but it's all in the past. :)

 

NOFX:
Jag skulle kunna göra VAD SOM HELST för att se dem live. EXAKT vad som helst. Jag har avgudat dem sen jag var 12-13, jag var rent ut sagt besatt av dem. Och det är jag fortfarande.

 

T.M Revolution:
Ja, han ser ut som en tjej. Men det skiter jag i.




- Laura.


Kommentarer
Postat av: Min Guld fisk

Laura. 14 inlägg på en dag? Haha. Du är fan kul!

Sandra (från lokalfesten i Fredags) =P

2009-09-08 @ 01:21:58
URL: http://minguldfisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0